پاسخ به سوالات معمایی تست هوش مصاحبه شغلی

Categories

به این قبیل از سوالات می‌گن سوالای brain teaser و اثبات شده بجز اذیت کردن مصاحبه شونده و تامین عقده مصاحبه‌گر هیچ تاثیری نداره و باهاش هیچ چیزی رو نمی‌شه اندازه گرفت. از این نمونه سوالا توی اینترنت فراوونه و خیلی هاش رو هم مصلا نوشته سوالات مصاحبه گوگل یا اپل یا مایکروسافت!! همه هم الکیه اینا یه مشت معمای در هم و بی معنا هستند که بدون در نظر گرفتن جایگاه شغلی داره پرسیده می‌شه!! پس نمی‌تونه مال اپل و گوگل باشه!! بیشتر به درد سرگرم کردن بچه‌ها و بزرگتر ها توی مهمونی فامیلی می‌خوره که بگی من خیلی بارمه و خیلی باهوشم!!

از این نمونه سوالا:‌

تهران چنتا پنجره داره؟‌ تهران چنتا پمپ بنزین داره؟‌ چرا در چاه فاضلاب گرده؟‌ چندتا توپ بیس بال (توپ هفت سنگ خودمون) توی یه هواپیمای بوئینگ جا می‌شه؟‌ قیمت بده چقدر می‌گیری کل شیشه‌های تهران رو بشوری؟

راه حل

مرحله اول و مهم ترین توصیه :‌ اگه آنلاین مصاحبه می‌کنید، یک بار صورت سوال رو توی چت برای همه بنویسید و مطمئن بشید اشتباه نکردید و همه موارد رو دیدید.

بدونید که جواب درستی وجود نداره و راه حله که مهمه. بلند بلند انجامش بدید و مرحله به مرحله با مصاحبه‌گر پیش برید که ببینه روش حل مساله‌تون چیه.

بعضی سوالا رو باید از پایین به بالا حل کرد و برخی از بالا به پایین حل می‌شن. راه اینه ببینیم کجا سواله و از کجا اطلاعات داریم. مثلا برای به دست آوردن تعداد ماشین‌های تهران، بجز سرچ کردن (که مطمئنا یه روش خوب و عقلانی و منطقی هست و حتما این کار رو انجام بدید مخصوصا اگر فنی هستید مدیر مربوطه منتظره که شما سرچ کنید.) جمعیت تهران رو حدودا می دونیم. مخصوصا اینکه می‌دونیم جمعیت روز و شبش با هم فرق داره و این رو به عنوان سوال می‌پرسیم. آقا توی روز یا توی شب؟‌ بعد مثلا حدث می‌زنیم هر ۴ نفر یه ماشین دارن و یه تقسیم انجام می‌دیم و نتیجه رو چک می‌کنیم که منطقیه یا نه و این کار رو تا آخر ادامه می دیم.

برای اونایی که بالا به پایینه مثل قیمت دادن برای شستن کل شیشه های تهران، اگه مدت زمان اشاره نشده بود، متری قیمت بدید راحت کنید خودتون رو!!

همین. به نظرم اول که این سوالا رو ازتون پرسیدن brain teaser قدیمی شده و هیچی رو اثبات نمی کنه اما چشم!!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.