کمپین بازاریابی :
کلا کمپین بازاریابی به یه سری فعالیت گفته میشه که برای بازاریابی یک محصول انجام میشه. کاملا قابل برنامه ریزی و ارزیابیه و کلا علم بزرگی رو تشکیل میده.
مراحل تشکیل یک کمپین بازار یابی :
- ارزیابی بازار : کلا اینکه بفهمیم بازار هدفمون کیه. برای دانشجوهاس؟ واسه پیر مرداس؟ و این لازمش شناخت خصوصیات محصولمونه تا اونجایی که ممکنه.
- تعیین اهداف بازار : مثل سهم بازار
- بودجه بازاریابی
- ایجاد گروه خلاقیت
- انتخاب رسانه : با توجه به
- جمعیت مخاطب (تاثیر رسانه به نوعی ارزش کیفی رویت پیام توسط مخاطب است)
- نوع رسانه : با توجه به
- تمایلات رسانه ای مصرف کننده ی هدف (رده سنی فیس بووکو جوانان است و لینکد این و گوگل پلاس مخاطب مرد بیشتری دارد. اینستاگرام بیشتر زنونس و لینکد این کاربرای بین المللیش بیشترن)
- ماهیت کالا و نوع پیام
- قیمت رسانه
- انتخاب رسانه
- اعتبار ( اعتبار پیام ها حتی اخبار کمتر از بازاریابی دهان به دهان است)
- جایگاه
- کیفیت
- سطح دسترسی عموم و تیراژ
- زمان بندی
- طراحی اولیه
- آزمایش و نظر سنجی و بازبینی پیش از انتشار
- نظر خواهی مستقیم از بیننده یا کارشناسان
- آزمون دسته ای که مخاطب باید بتواند جزئیات پیام را به یاد بیاورد
- آزمایشگاهی که مثلا نبض مخاطب اندازه گیری می شود.
- طرح ریزی گروه تولید
- نظارت و تصحیح و …
Mohammad Hossein Ebrahimzadeh
محمد حسین ابراهیم زاده
محمد حسین ابراهیم زاده